W sobotę 10 grudnia miałam przyjemność wziąć udział w Spotkaniu z Twórcami Regionalnymi organizowanym przez Bibliotekę Miejską w Lubaniu. Wydarzenie promuje lokalnych twórców i ich dzieła. Zainteresowane osoby mogą zdobyć autografy pisarzy, kupić książki, rękodzieło lub domowe przysmaki. A bożonarodzeniowa atmosfera udziela się wszystkim!

 

Po godzinie 11:00 pojawiłam się w Galerii nad Schodami w Lubańskim Ratuszu, gdzie miało miejsce spotkanie. W sali stała wielka choinka, leciały kolędy i piosenki świąteczne, a regionalni twórcy rozsiedli się wygodnie na swoich stoiskach. Organizatorki ubrane były w świąteczne, mikołajkowe stroje, dzięki czemu atmosfera była bardzo radosna i przyjemna.

Spotkanie z Twórcami Regionalnymi

Zajęłam swoje miejsce wśród twórców literackich. Obok mnie siedziała przesympatyczna Pani Krystyna Sławińska, członkini Grupy Literackiej NURT, pisząca wiersze i realizująca swoją pasję. Poznałam także innego, tegorocznego debiutanta – Mariusza Białkowskiego, który zakochał się w poezji i tworzy swoje tomiki. Gorąco przywitał mnie także Pan Kazimierz Kiljan – lubański powieściopisarz, autor m.in. Zielarki z Bukowej Góry.

Spotkanie z Twórcami Regionalnymi

Po drugiej stronie sali swoje stoiska miały także osoby zajmujące się rękodziełem – można było kupić własnoręcznie wykonane ozdoby świąteczne. Do zakupu zachęcały także domowe wyroby, które nie mogą się równać ze sklepowymi produktami. Spotkanie było nie lada okazją do zdobycia autografów i ucięcia pogawędki z twórcami, z czego chętnie korzystali przybyli goście.

Spotkanie z Twórcami Regionalnymi

Pod koniec spotkania zostałam poproszona o podpisanie książki Oddech Śmierci, która znajduje się w księgozbiorze Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej im. Marii Konopnickiej w Lubaniu. Spotkanie z Twórcami RegionalnymiByło mi bardzo miło, że mogłam napisać dedykację dla czytelników, do których grona sama przecież należę. Lokalni twórcy doczekali się świetnej imprezy, na której mogą pochwalić się swoimi dziełami i osiągnięciami :).

 

Fotorelacja: https://www.facebook.com/biblioteka.luban/

 

