Cieszy mnie każda propozycja zorganizowania spotkania autorskiego. Lubię opowiadać o swoich doświadczeniach związanych z napisaniem i wydaniem książki kryminalnej – w ten sposób mogę zainspirować do działania osoby, które wciąż boją się realizować marzenia. Z miłą chęcią pojechałam 6. grudnia do Długołęki. Tam czekały na mnie sympatyczne Panie, które zasypały mnie gradem pytań 🙂

 

Z Wrocławia wyjechałam po godzinie 16:30. Miałam nadzieję, że nie utknę w korku i nie spóźnię się na spotkanie. Ruch był duży, ale o 17:30 dotarłam na ulicę Szkolną, gdzie pomiędzy szkołą a domkami jednorodzinnymi ukryta jest Gminna Biblioteka Publiczna w Długołęce. Z zewnątrz instytucja wyglądała niepozornie, ale wnętrze było imponujące – moim oczom ukazała się prawdziwa, nowoczesna i przyjazna czytelnikowi biblioteka. Wiedziałam, że jest to dobre miejsce na spotkanie z czytelnikami.

 

spotkanie autorskie w DługołęcePrzy regale z książkami Panie Bibliotekarki przygotowały dla mnie stolik z krzesełkiem. Obok stał duży roll-up z moim imieniem i nazwiskiem. Zostałam bardzo ciepło przywitana i od samego początku poczułam, że spotkanie będzie udane. Wyciągnęłam swoje akcesoria i czekałam, aż wybije 18:00.

 

Tradycyjnie przygotowałam krótką prezentację o sobie, drodze, jaką przeszłam z książką Oddech Śmierci, inspiracjach, planach na przyszłość. Opowiadając, widziałam zainteresowanie na twarzy uczestniczek spotkania, co zachęcało mnie do kontynuowania opowieści. Oczywiście był też czas na zadawanie pytań. Panie chciały się dowiedzieć m.in. czy powieść będzie miała swoją kontynuację, dlaczego bohaterowie nie mają polskich imion i nazwisk, czy zbrodnie są oparte na prawdziwych wydarzeniach. Zostałam także zapytana o ulubionych autorów i czy któryś z polskich pisarzy kryminałów jest dla mnie autorytetem. Starałam się odpowiadać na pytania wyczerpująco i po reakcji uczestniczek spotkania wnioskuję, że poradziłam sobie z tym zadaniem.

spotkanie w Długołęce
Źródło: http://www.bibliotekadlugoleka.pl/

Na sam koniec zrobiliśmy kilka wspólnych zdjęć i wpisałam się do pamiątkowej książki, którą prowadzi Biblioteka. Nawet nie chcę myśleć, wśród jakich sław znalazła się moja dedykacja! 🙂

spotkanie autorskie w Długołęce

 

Spotkaniu towarzyszyła świąteczna atmosfera. Biblioteka była już przystrojona, a na stolikach zostały zapalone świeczki. Czas szybko płynął i nawet nie poczułam, kiedy zrobiła się godzina 19:00. Biblioteka w Długołęce jest niezwykłym miejscem. Bardzo się cieszę, że mogłam tam przyjechać i opowiedzieć o swoich przeżyciach i doświadczeniach. Sympatyczne uczestniczki spotkania naładowały moje akumulatory. Liczę, że powrócę jeszcze do Długołęki na kolejne spotkania autorskie 🙂

