Radio Wrocław Kultura zaprosiło mnie na audycję, która odbyła się w czwartek. Zostałam zaproszona przez Panów Łukasza Śmigiela oraz Jacka Antczaka do programu Kultura DAB+, który poświęcony jest literaturze. Audycję można było nie tylko posłuchać, ale także obejrzeć na żywo – w studiu zamontowane są kamery, a na stronie internetowej transmitowany jest przekaz wideo. Jak sobie poradziłam z tym wyzwaniem? Było znakomicie!

 

Po raz pierwszy miałam okazję wejść do budynku Radia i Telewizji we Wrocławiu. Idąc labiryntem korytarzy, mijałam kolejne pokoje, w których nagrywane są programy poszczególnych programów radiowych. Studio Radia Wrocław Kultura znajduje się prawie na końcu. Gdy usiadłam na wygodnej kanapie, nie czułam stresu. Chciałam, aby audycja się już rozpoczęła. Nigdy nie byłam w radiu, nie wiedziałam za bardzo, jak przebiegają nagrania. Byłam ciekawa, jak to jest mieć na głowie radiowe słuchawki i mówić coś do mikrofonu.

 

Radio Wrocław KulturaGdy weszłam do studia, Pan Łukasz wyjaśnił mi kwestie techniczne, przebieg nagrania oraz przybliżył tematy, które miały zostać poruszone. Zapewnił mnie także, aby niczym się nie przejmowała i że cała audycja wyjdzie super. Miałam pewne obawy, ale jednak Pan Łukasz miał rację 🙂 .

 

Po 18:00 weszliśmy na antenę. Zostałam zasypana gradem przeróżnych pytań. Na zmianę to Pan Łukasz, to Pan Jacek pytali o kwestie związane z książką. Pojawiły się tematy dotyczące tego, jak powstała powieść, skąd wziął się pomysł, ile trwał proces napisania i wydania książki, dlaczego akurat Oddech Śmierci to kryminał. Panowie pytali mnie także o to, czym zajmuję się na co dzień, czy mam w planach wydać kolejne powieści i jak reaguję na pojawiające się recenzje. Wszystkich tematów poruszonych podczas audycji nie sposób wymienić.

 

Atmosfera w studiu była genialna! Panowie naładowali mnie pozytywną energią i poczułam po raz kolejny, że wydanie Oddechu Śmierci to jedna z najlepszych Radio Wrocław Kulturadecyzji w moim życiu. Za marzeniami należy podążać i chwytać je za ogon, kiedy tylko się da.

 

Pan Jacek i Łukasz to profesjonaliści, którzy tak poprowadzili audycję, że nawet nie poczułam, kiedy minęło 40 minut. Bardzo przyjemnie mi się rozmawiało i uważam, że poradziłam sobie z tym nowym wyzwaniem. Być może sprawdziłabym się także w roli spikera radiowego – kto wie, co przyniesie przyszłość 😉

 

Żałuję tylko, że audycja leciała na żywo i nie była nagrywana. Wiem, że nie wszyscy w czwartek mogli mnie słuchać. A moja relacja niestety nie oddaje tego, co działo się w studiu Radia Wrocław Kultura.

czytamwroclaw
Pan Jacek i Pan Łukasz promują książkę podczas akcji #czytamwroclaw

Dziękuję Panu Jackowi i Panu Łukaszowi za zaproszenie na audycję. Liczę, że nie był to mój pierwszy i ostatni występ w radiu ;). Mam nadzieję, że dzięki nagraniu udało mi się zainteresować moją powieścią fanów kryminałów, którzy Oddechu Śmierci do tej pory nie znali.

