Na ten dzień czekałam od początku marca – w piątek 15 lipca moja książka oficjalnie została wprowadzona na rynek kryminałów! Spotkanie autorskie zorganizowane z okazji premiery Oddechu Śmierci odbyło się w kawiarnio – księgarni SPEAKEASY na wrocławskim Rynku. Niezwykłe emocje towarzyszyły mi przez cały dzień!

 

Joanna Bagrij spotkanie autorskieKiedy przed godziną 17:00 zjawiłam się w kawiarnio – księgarni, pierwsze osoby już na mnie czekały. Usadowiłam się wygodnie na wyszykowanym specjalnie dla mnie miejscu i oczekiwałam na pozostałych gości. Ani przez chwilę nie myślałam, że coś mogłoby pójść źle – przygotowałam przemówienie, które ćwiczyłam od poniedziałku w domu. Opanowałam emocje i kwadrans po piątej rozpoczęłam prezentację.

 

Chciałam, aby moja wypowiedź była zwięzła, ciekawa i wyczerpująca. Na początku opowiedziałam kilka słów o sobie – skąd się wzięła moja pasja do pisania, dlaczego uwielbiam czytać książki i co mi się najbardziej podoba w przelewaniu na papier własnych historii. Spotkanie Oddech ŚmierciNastępnie przedstawiłam drogę powstawania powieści i proces wydawniczy, który oczywiście nie miałby miejsca, gdyby nie współpraca z Wydawnictwem Czarna Kawa. Na końcu powiedziałam dosłownie parę zdań na temat samej książki. Nie chciałam zbyt długo rozgadywać się na ten temat, aby nie zdradzić fabuły powieści i nie zasugerować zakończenia czytelnikom. Kryminały dają możliwość samodzielnego odkrywania umysłu zabójcy – ja nie chciałabym nikomu tej przyjemności odbierać.

 

Moją prezentację zakończyłam przesłaniem Spotkanie autorskieskierowanym do wszystkich uczestników spotkania: warto realizować swoje marzenia. Wydanie książki stanowiło jeden z moich celów i bardzo się cieszę z tego, że go zrealizowałam. Nie było łatwo, ale jeśli się czegoś naprawdę pragnie, to nie warto się poddawać, bo satysfakcji ze spełnionych marzeń nie da się opisać.

 

SpotkanieUczestnicy zadawali mi pytania na forum i myślę, że na wszystkie udzieliłam wyczerpujących odpowiedzi. Był także czas na osobiste rozmowy oraz pamiątkowe zdjęcia. Moje pierwsze spotkanie autorskie uznaję za udane. Pojawiło się ok. 15 osób – przyjaciele, rodzina, znajomi. Wszystkim przybyłym raz jeszcze dziękuję za wsparcie, które bardzo dużo dla mnie znaczy. Ciepło i entuzjazm, z jakimi spotkałam z waszej strony, były naprawdę uskrzydlające. To utwierdziło mnie w przekonaniu, że trzeba dążyć do celu, ponieważ zawsze znajdą się wspaniałe osoby, które będą nam kibicować 🙂

Premiera książki

Z pewnością organizowane będą kolejne spotkania autorskie, na których uczestnicy będą mogli zadawać pytania dotyczące fabuły, bohaterów, motywów działania mordercy. Rozmowy z osobami, które miały już przyjemność zapoznać się z treścią powieści, będą interesujące szczególnie dla mnie, ponieważ poznam opinię i zdanie czytelników na temat mojej twórczości.

Już czekam z niecierpliwością na kolejne spotkania i rozmowy! 🙂

Joanna Bagrij premiera

